FB Like Button

Khamis, 5 Januari 2012

Sedarlah Wahai Kaum Nasrani (Kristian)

Sedarlah Wahai Kaum Nasrani (Kristian) bahawa agama sebenar kamu adalah agama yang sama ingin disampaikan oleh Jesus (Nabi Isa a.s) dengan agama Islam. Sepertimana dalam Old Testament, Bible versi bahasa Hebrew lama yang belum lagi di translasi ke Inggeris mempunyai nama Nabi Muhammad di sebut seperti ini, 


The song of Solomon (Lagu Sulaiman) Chapter 5 Verse 16:  

"Hikko Mamittakim we kullo Muhammadim, Zehdoodeh wa Zehraee Bayna Jerusalem." 

translasinya Inggeris yang sekarang adalah seperti berikut:  

"His mouth is most sweet: yea, he is altogether lovely. This is my beloved, and this is my friend, O daughters of Jerusalem."
Sekiranya kamu perasan, terdapat perkataan im ditambah selepas nama Nabi Muhammad
(saw) untuk membuat ia Muhammadim. Dalam bahasa Hebrew lama (iaitu bahasa yang sama digunakan oleh Jesus (Nabi Isa a.s), perkataan 'im' digunakan sebagai tanda hormat, sama seperti 'Nabi Muhammad saw' atau dalam Inggeris 'Prophet Muhammad (pbuh)'. 

Dalam terjemahan Inggeris, mereka diterjemahkan nama Nabi Muhammad (saw) sebagai "altogether lovely" atau translasinya "indah seluruh keperibadianya" atau "yang terpuji", walaupun maksud nama seseorang itu sebegitu, anda tidak boleh sesuka hati MEN-translasinya!

Adalah perlu di ingatkan sekali lagi, bahawa 'im' selalu digunakan dalam bahasa Hebrew untuk tujuan hormat selepas menyebut atau menulisnya.

Jika kamu masih tidak percaya, sila buka Bible original anda, dan baca Chapter 1 Verse 1.

Ianya tertulis "God created the Heavens and the Earth'."

Dalam bahasa Hebrew,
El bermaksud Tuhan, Ellah juga bermaksud Tuhan, dan Elohim adalah bila kita perlu menyebut perkataan Tuhan dengan penuh rasa hormat dan rasa rendah diri. Sepertimana juga dalam Islam, menyebutnya (Allah s.w.t).


Namun Bible yang dimaksudkan telah disorok dalam perpustakaan rahsia Vatican. Buktinya telah banyak tersebar dan kita sukar untuk menentangnya kerana dalangnya ialah Golongan Anti-Christ atau lebih dikenali sebagai Freemason/Illuminati.

Sekiranya anda berminat untuk menyelami agama kita yang agung ini, luangkan sedikit masa anda untuk menonton video ini, kerana video ini menceritakan persamaan dua agama agung kita ini.

 
Bahagian 1: Cabarannya


 
Bahagian 2: Jesus (Nabi Isa a.s) didalam Quran


 
Bahagian 3: Nabi Muhammad di dalam Injil


 
Bahagian 4: Kitab Injil Asli


 
Bahagian 5: Islam, Kristian dan Masyarakat


 
Bahagian 6: Embriologi Manusia


Bahagian 7: Kenapa tiada orang memberitahu saya?

Bahagian 8: Melepasi Ujian Masa


Bahagian 9: Bukti semua Nabi adalah Islam


Bahagian 10: Pencipta Mutlak


Semoga kita akan menemui kesepakatan suatu hari nanti. Insyallah..

Wallahu a’lam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...